۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۶۰۳۳۸۹
آیت الله نوری همدانی:

کمک ها تا سامان یافتن وضعیت سیل زدگان تداوم پیدا کند |تجلیل از جهاد روحانیت

کمک ها تا سامان یافتن وضعیت سیل زدگان تداوم پیدا کند |تجلیل از جهاد روحانیت
حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از جهاد حوزویان در کمک رسانی به سیل زدگان خواستار تداوم کمک رسانی ها تا سامان پیدا کردن اوضاع مردم آسیب دیده شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای مازندران با تقدیر از کمک رسانی طلاب، نیروهای مردمی و نیروهای مسلح به سیل زدگان کشور، از همگان خواست ها که کمک ها تا سامان یافتن وضعیت سیل زدگان ادامه داشته باشد.

وی با تجلیل از مجاهدات روحانیت در خدمت رسانی به سیل زدگان افزود: در جریان سیل اخیر مردم یکبار دیگر نقش حوزویان و طلاب را مشاهده کردند که چگونه در کنار آنها بودند و با اخلاص کمک می کردند، بنده به عنوان طلبه ای از طلاب حوزه علمیه قم از جهاد حوزویان تشکر می کنم.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین از تلاش های مسؤولان و نیروهای امدادی و نظامی به ویژه سپاه و ارتش تقدیر کرد و اظهار داشت: در این میان نقش اصلی را بسیج مردمی داشت و مردم متدین ایران همه کمک کردند و سیل زدگان هم با صبر و تحمل خود درس عزتمندی به دنیا دادند، ملت ایران در تمام صحنه ها عزیز و عزتمند هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها گمان کردند با بستن حساب هلال احمر می توانند در خدمت رسانی اخلال ایجاد کنند یا مردم را در سختی بیشتر قرار دهند اما دیدیم که کمک رسانی مردم و عزتمندی سیل زدگان، توهمات آن ها را باطل کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که کمک رسانی ها باید ادامه داشته باشد، ابراز داشت: بنده بسیار مایل بودم از نزدیک بروم و در کنار سیل زدگان باشم و به نیروهای خدمت رسان خسته نباشید عرض کنم ولی فعلاً توفیق فراهم نشده است اما سعی کردم در حد توان کمکی هرچند ناچیز داشته باشم اگرچه عمق کار و خسارت بالاست و این کمک ها بسیار ناچیز است و بزرگی این عزیزان بیش از این است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود 30  نفر از طلاب محترم از طرف ما در لرستان و خوزستان حضور پیدا کردند و مشغول پخش مواد غذایی هستند، 100 میلیون تومان به صورت نقدی برای کمک به سیل زدگان پرداخت کردیم و ساخت 20 واحد مسکونی روستایی و 100 سرویس بهداشتی و 100 لوازم خانگی که هر بسته شش کالا اعم از یخچال، فرش، اجاق گاز، تلویزیون،  بخاری گازی و ماشین لباسشویی است و همچنین ساخت 3مدرسه شش کلاسه و سه خانه بهداشت را تقبل کردیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از مردم عزیز هم می خواهم کمک ها را ادامه دهند و از قرار اطلاع بناست طرحی اجرا شود که در ازای مسجد محل یک باب منزل بسازد که امر خوب و مبارکی است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
از اقدامات دولت و گروه های جهادی و طلاب در کمک به محرومان سیل زده تشکر می شود.
مردم مناطق سیل زده در معرض گرمای شدید قرار دارند.
هم چنین آنچه موجب درس‌آموزی از این حوادث تلخ می‌شود، مطالعه و آسیب‌شناسی دقیق و موشکافانه است که در این زمینه همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید به صورت همه‌جانبه و فعال ورود کنند تا ان‌شاءالله با یک جمع‌بندی صحیح و جامع برسیم.
0
0
داریا یکانه
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
رسیدگی به داد سیلزدگان اولویتی مهم وتاثیر گذار در اذهان مردم آن خطه خواهد بود ، خدا خیرتان بدهد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
حمایتها از مردم سیل‌زده کشور با همت مردم، هیات مذهبی و با محوریت مساجد انجام شده
این حمایتهای خودجوش نشانه عزم ملی مردم ایران است.
آفرین به حوزه در امدادرسانی به سیلزدگان
0
0